Sunday, October 10, 2010

sayang nk cabut bulu ketiak.

dari pulau pinang ke sarawak,
eh jap apahal nk sarawak gakk,
tak harini cabut bulu ketiak,
takut pedih,mak stanby bedak temulawak.


ye.dah lama aku tak bersukan.paling jauh aku jalan pun dari hospital turun bukit semata nak lahap nasi lemak kedai bawah pagi tadi.senang je hati aku waktu berjalan.bagaikan budak gemok riang dapat hadiah bag tarik gambar high school musical.sudah separuh jalan eqal si legam datang angkut aku naik motor ke kedai bawah."eh qal.takpe dkat je ni aku boleh jalan" kata aku pada si legam."alah takpe ni hadiah sebab kau konfomkan aku ni kawan kau"jawab legam.sampai di warung,aku turun motor lalu menggapai nasi lemak ke telapak tangan ku.terfikir sejenak.ape yang legam cakap tadi.

baru aku ingat.eqal si legam riuh satu bas buat pengumuman pagi semalam.
"kawan kawan!dengan ini aku muhammad ...... dgn sahnya sudah ada akaun facebook!"
"korang balik bukak facebook dan konfomkan!konfomkann! ye konfomkan aku ni kawan korang!"
baru aku faham apa yang dia mencarut dgn aku tadi pagi.stelah lenyap semua tulang ayam aku lahap.aku dgn muka dan badan yang semangatnya berkata pada eqal "kau gerak ah naik moto dulu,aku alright,bukan jauh pun.kau dah lambat kann"

setengah jam kemudian,bercurah-curah peluh didahi ku.hasil daki bukit.aku tercungap-cungap bak lemas di dalam kolam.sumpah seranah pada pihak hospital yg buat tapak atas bukit.aku menyesal tak naik motor dgn si legam.aku lupa beza momentum naik dengan turun bukit.disitulah aku mendapat mesej mengatakan tahap kegemukan ku berada di paras bahaya.

2 comments: