Saturday, April 30, 2011

budi bahasa budaya kita.

penat aku berjalan malam ni dgn si kuyu.terkumpul peluh bawah lapisan perut.
hingat nak lepak starbuck.tapi si kuyu bawak dua hengget setengah je.so perut aku automatik dipusingkan ke arah bertentangan menuju ke mamak.


hujan renyai sikit jadi aku dan si kuyu duduk di bahagian luar satu tapak bawah lantai kedai.meja aku bersebelahan dgn meja diatas.selain menikmati keindahan angin hujan yang sejuk, aku dan si kuyu juga disaji dengan santapan punggung uncle uncle cina tepat selevel dgn muka kita orang yang duduk di meja bahagian atas.

sibok berborak dan melahap ais batu campor.sedap si kuyu bercakap uncle sebelah kentut kat muka dia ehh.lepas tu dia boleh lagi sambung berborak dgn member dia.macam yang berbunyi tadi tu bunyi ringtone handphone je.takda feel apa dah uncle tu.lagi rancak pulak dia berborak. aku dgn si kuyu terkaku kat situ.

si kuyu gelak sampai nangis.aku pulak yang segan bagi pihak uncle tu.dah lama tak nampak kuyu gelak macam tu. :)

No comments:

Post a Comment