Friday, November 5, 2010

bila muthu dah cecah umur 20.




amin alias,lagi sedap bila dipanggil kundalee,ataupun muthu.semua disebabkan warna kulit nya yg agak kelam.dialah abang paling best yang aku ada.tak pernah berkira,bila aku tak cukup duit nak mkn ke hapeh mangkuk ni lah yg tolong mengepau untuk memastikan adik comelnya puas mengunyah.dari kecil lagi aku paling rapat dgn dia,sampaikan birthday aku masa aku di taska dulu,disambutnya skali birthday dia.mmg mangkuk hayun punya abang.ayah sibuk membeli dua kek untuk dia dan aku.walhal birthday dia jauh gila dgn birthday aku.aku dengan amin dari kecil lagi slalu pakai baju sama.dah macam kembar siam dibuatnya.dari kecil lagi badan amin lagi kecil dari aku.aku sentiasa dua kali ganda dari dia.ini hanya di sebabkan minat anak tekak yang berbeza.aku minat ayam.dia minat biskut.amin mmg takboleh nampak balang biskut dirumah.dia akan habiskan segala tenaga untuk mengunyah habis biskut tersebut.tak kesah lah kuih raya pun disebatnya.paling pantang lagi kalau nampak chipsmore.mmg girang hatinya melahap biskut chip chocalate tu.sampai sekarang aku paling rapat dgn amin berbanding abg2 yang lain.dia tau semua perihal tentang aku.takkira lah berat badan,cinta pertama,kat mana aku salalu nyorok ayam goreng ibu masak,tak kiralah apepun.lebih kurang semua benda aku cerita kat dia.hari ni hari jadi dia.harijadi amin abang aku.muhd aminudden alias.sudah 20 tahun umurnya.muda lagi.aku harap aku dgn amin boleh pergi jauh lagi dgn karier kitorang nanti.dapat ikut jejak ibu sudah cukup.insyaallah.slamat harijadi amin.sayang amin. <3

No comments:

Post a Comment