Saturday, May 22, 2010

menguap besar disampuk setan

wah.pagi ahad yang indah.aku bet orang lain sume sibuk berdengkur sambil mengeluarkan ekskrisi dalam bentuk cecair likat.mcm mana aku tau?sekarang aku di kmpung baru,kuala lumpur.rumah rakanku Qistina,atau aku lebih selesa memanggilnya qist si hidung kemek.
aku ditemani kucing hitam peliharaannya yg diberi nama oreo.aku sedang duduk bersila di sisi rakanku qist yg masih terbongkang.
*dialah jawapan untuk tanda soal tadi.

awal pagi lagi aku sudah bangun.haihh aku kerja(posting) shift petang hari ini, di Hospital Pantai Kuala Lumpur.aku terpaksa bangun awal untuk menggosok uniformku.hari ni lah hari bertuah qist dan bapaknya,uncle hashim.sebab hari ni diorang dapat melihat aku dalam
"full uniform"(termasuk cap).inilah kali pertama mereka akan melihat ku secara langsung dalam uniform.conform mereka kan ketawa berdekah paling baik pun boleh dapat diorang senyum sinis padaku nanti.

apalagi lah kerenah patient aku hari ni.rindu pula pada mereka selepas aku cuti semalam hari.aku teringat lagi pada patient ku yg berbangsa cina,dia berumur 71 tahun.sebatang gigi pun tiada.agak sukar untukku memahaminya.aku perlu fokus pada pergerakan bibirnya.satu hari aku masuk dakam bilikknya,aku dan rakanku mendapati bau busuk yg teramat.conform dia sudah melepas.aku dan rakanku terpaksa menukar pampers seawal 7pagi.
makcik agak berumur jadi agak susah untuk bergerak.berpeluh aku dan kawanku mengangkat pinggulnya.aku dan rakan ku masing-masing buat muka menahan bau setelah pampers dibuka.
tidak ku sedar makcik tersebut menggeleng kepalanya dan buat mimik muka yang sama dan diikuti dgn menutup hidungnya.panas hatiku dibuatnya.dia pulak yang tak tahan bau.
haihh macam macam.

No comments:

Post a Comment